Vjazdové regály (drive-in)
Regály s vysokou hustotou založené na princípe ukladania podľa akumulácie. Navrhnuté na skladovanie homogénneho tovaru a maximálne využitie dostupného priestoru.
Produkt
Vjazdový/prejazdový regálový systém: ideálny pre sklady s homogénnym tovarom a veľkým počtom paliet na SKU
Vjazdové regály sú najjednoduchšou a najdostupnejšou metódou skladovania s vysokou hustotou. Pozostáva z viacerých regálov so sériou pruhov prístupných vysokozdvižnými vozíkmi na ukladanie alebo vyberanie paliet. V porovnaní s konvenčnými paletovými regálmi toto riešenie výrazne zvyšuje skladovaciu kapacitu.
Tieto regály môžu mať dve konfigurácie: drive in (palety sa nakladajú a vykladajú z tej istej pracovnej uličky) alebo prejazdové (palety sa nakladajú cez prednú uličku a vykladajú cez zadnú uličku).
Výhody vjazdových regálov
- Maximálne využitie priestoru: výborne využíva dostupnú plochu aj výšku, čím zvyšuje skladovaciu kapacitu v porovnaní s bežnými paletovými regálmi.
- Jednoduchý a ekonomický: je to najjednoduchší skladový systém s vysokou hustotou a vyžaduje si najnižšie investície.
- Konfigurovateľný: hĺbku a výšku tohto regálu je možné prispôsobiť potrebám každého zákazníka a vlastnostiam manipulovaného tovaru.
- Jedna alebo dve uličky: toto riešenie je možné použiť len s jednou uličkou (nakladanie a vykladanie spredu) alebo s dvoma (nakladanie vpredu, vykladanie zozadu).
- Vodiace prvky: Vjazdové regály Mecalux obsahujú príslušenstvo, ktoré uľahčuje pohyb vysokozdvižného vozíka a správne umiestnenie paliet.
- Úspora energie: menší pôdorys zmenšuje plochu, ktorá sa má chladiť v chladiarenských a mraziarenských skladoch.
- Jednoduchá správa zásob: v každom pruhu je uložená jedna SKU, čo zjednodušuje kontrolu zásob.
- Rôzne typy paliet: tento regál môže pojať palety rôznych hmotností a rozmerov.
Vjazdové drive in regály skvele využili náš dostupný priestor a výrazne zvýšili našu skladovaciu kapacitu
Aplikácie vjazdových regálov
Ideálne pre sklady s malým počtom jednotiek SKU a veľkým množstvom paliet
Vjazdové regály sú ideálne pre spoločnosti, ktoré spravujú homogénne SKU s veľkým počtom paliet na SKU a chcú maximalizovať svoju dostupnú plochu a skladovaciu kapacitu.
Ako fungujú vjazdové regály s vysokou hustotou?
Operácie nakladania a vykladania s variantami vjazdu a prejazdu
V regálovom systéme s vysokou hustotou závisí riadenie nákladu od konfigurácie regálov. S drive in paletovými regálmi sa skladovanie a vyskladňovanie vykonáva z jednej pracovnej uličky. Pri prejazdových paletových regáloch sa používajú dve rôzne uličky.
Svedectvá
Komponenty vjazdových regálov
Vjazdové skladové regály Mecalux vynikajú kvalitou výroby všetkých svojich komponentov. Kataforézny náter sa aplikuje na prvky najviac náchylné na opotrebovanie a koróziu.
Konštrukcia drive in regálov je tvorená sústavou rámov, ktoré zabezpečujú vertikálnu oporu systému. Tieto rámy obsahujú vnútorné pruhy vybavené nosnými koľajnicami, t. j. vodorovnými profilmi, na ktorých sú umiestnené palety.
Vjazdový regál Mecalux má sériu komponentov — niektoré voliteľné — ktoré posilňujú bezpečnosť systému a pomáhajú predchádzať nehodám, keď v ňom pracujú vysokozdvižné vozíky.
Katalógy
Príručka bezpečnosti skladu
Prevádzka, používanie, kontrola a údržba drive in regálových systémov
StiahnuťČasto kladené otázky
Vjazdové regály, známe aj ako drive in a prejazdové regály, sú paletový regálový systém s vysokou hustotou, ktorý sa skladá z viacerých regálov, ktoré tvoria vnútorné pruhy s nosnými koľajnicami na uchytenie paliet. Vysokozdvižné vozíky vstupujú do konštrukcie a pohybujú sa v týchto pruhoch na nakladanie a vykladanie tovaru. Vďaka výške a hĺbke pruhov toto riešenie výborne využíva dostupný priestor a zvyšuje skladovaciu kapacitu v porovnaní s bežnými paletovými regálmi.
V závislosti od typu požadovanej stratégie riadenia záťaže možno tento skladovací systém s vysokou hustotou nakonfigurovať dvoma spôsobmi: ako drive in alebo prejazdové regály. V prvom a najbežnejšom variante sa operácie nakladania a vykladania vykonávajú z tej istej pracovnej uličky. Zásoby sa teda riadia podľa princípu LIFO (posledný dnu, prvý von). Na druhej strane pri prejazdovom skladovaní sa palety ukladajú a odoberajú v dvoch rôznych uličkách: tovar vstupuje na jednom konci a vyberá sa z druhého. V tomto prípade sa postupnosť nakladania/vykladania vykonáva v súlade s metódou FIFO (prvý dnu, prvý von). Táto konfigurácia sa zvyčajne používa, keď sa systém používa ako medzisklad alebo provizórny sklad na efektívnu reguláciu tokov medzi dvomi pracovnými oblasťami (napríklad medzi výrobou a expedovaním alebo medzi rôznymi výrobnými fázami).
Vjazdové regály sú kompaktné skladovacie riešenie, ktoré spĺňa široké spektrum požiadaviek. Jeho skladovacia kapacita je väčšia ako u bežných regálov. Navyše je to najjednoduchší a najdostupnejší systém v porovnaní s inými skladovacími riešeniami s vysokou hustotou. Keďže však vysokozdvižné vozíky musia vstúpiť do regálu, pri operáciách skladovania a vyberania je potrebný dlhší čas na manévrovanie. Okrem toho, keďže každý skladovací pruh je vyhradený pre jednu SKU, vjazdové paletové regály sa neodporúčajú pre sklady, ktoré spravujú širokú škálu produktov. Pre tieto scenáre má Mecalux iné kompaktné riešenia, ktoré uľahčujú správu rôznorodejšieho tovaru. Patria sem spádové paletové regály, push-back regály a systém Pallet Shuttle.
Konštrukcia drive in regálov nemá žiadne konštrukčné obmedzenia. Maximálna výška týchto regálových jednotiek však bude podmienená maximálnou nosnosťou použitého manipulačného zariadenia a asistenčnými systémami pri manévrovaní, ktoré obsahujú (kamera, predvolič výšky atď.).
Výška každej skladovacej úrovne vjazdových regálov bude závisieť od výšky paliet a typu konštrukčného systému použitého na stavbu regálov (s koľajnicami GP alebo s koľajnicami C). V prvom prípade sa výška skladovacej úrovne rovná výške palety plus 150 mm. Pri systémoch s C koľajnicami sa výška skladovacej úrovne rovná výške palety plus 200 mm.
Hĺbka každého pruhu je súčtom hĺbok všetkých paliet (vrátane rozmerov nákladu, ak tovar vyčnieva) plus medzera na jednotku nákladu minimálne 25 mm. Medzitým je počet paliet uložených v každom pruhu zvyčajne násobkom výrobných sérií alebo paliet, ktoré sa zmestia do nákladného auta. Napríklad pruhy vjazdovej jednotky používané na skladovanie hotových objednávok môžu byť navrhnuté tak, aby pojali 11 paliet na hĺbku a 3 na výšku. To by zvýšilo kapacitu prívesu na 33 paliet.
Na dosiahnutie maximálnej efektivity by všetky palety uložené v rovnakom skladovacom pruhu mali mať rovnaké SKU. Vyhnete sa tak zbytočnej manipulácii.
Na rozdiel od konvenčných paletových regálov sa v kompaktných vjazdových regáloch s paletami manipuluje zo širšej strany, pričom ich spodná lata je kolmá na podporné profily. To znamená, že vysokozdvižný vozík uloží paletu tak, že jej spodné laťovanie položí pod uhlom 90° voči podporným koľajniciam.
S vjazdovými regálmi sa používajú protizávažové vysokozdvižné vozíky a retraky. Zatiaľ čo protizávažové vysokozdvižné vozíky zvyčajne nepresahujú výšku zdvihu 7,5 m, retraky môžu presiahnuť výšku zdvihu 11 m.
Vzhľadom na to, že vysokozdvižné vozíky jazdia vo vnútri skladovacích pruhov, je potrebné vypočítať primerané vzdialenosti, ktoré im umožnia bezpečnú prácu (napr. minimálna vzdialenosť 75 mm medzi každou stranou vysokozdvižného vozíka a vertikálnymi prvkami). Podobne prvá úroveň nosných koľajníc musí byť umiestnená vo výške, ktorá nezasahuje do komponentov vysokozdvižného vozíka (ako je podvozok).
Spýtajte sa experta